Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 30 of 46

Thread: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

  1. #1
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Soms is het toch makkelijker in je eigen taal om iets te vragen of uit te leggen.Nu kan dit op ons eigen stukje Nederland op dit forum.
    Last edited by Stormrider; Mar-03-2015 at 17:00. Reason: telephone messed post up

  2. Likes N/A, ATAG_Lolsav liked this post
  3. #2
    Student Pilot
    Join Date
    Mar 2013
    Posts
    2
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.Soms is het toch makk

    Hé grappig, ik had dit niet verwacht

    Zijn er veel nederlanders en vlamingen die het imo geweldige Cliffs of Dover als 1e flightsim. gebruiken? Wat mij opvalt dat iedereen een beetje verspreid zit en Engels als Duits vliegt.

    Saluut!

    Pax - European AirForce

  4. #3
    Supporting Member DUI's Avatar
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Germany
    Posts
    1,463
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.Soms is het toch makk

    Nee hoor, een Nederlandse forumszone!

    Ik kan er niet veel over zeggen, maar om een oude Rotterdamse spreekwoord te gebruiken: "Niet lullen, maar poetsen!"

    Jullie veel praatplezier!

  5. Likes HenryLuebberstedt liked this post
  6. #4
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum

    dui ben jij nederlander????Ik ben wel iets verbaasd.

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  7. #5
    xvii-Dietrich
    Guest

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.Soms is het toch makk

    -
    Last edited by xvii-Dietrich; Aug-10-2016 at 19:01.

  8. #6
    Student Pilot
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Belgium
    Posts
    10
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    21.70 MB

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.Soms is het toch makk

    "Niet lullen, maar bijvullen" klinkt toch een pak mannelijker ...
    Dat dialect dat ze boven de Schelde en Maas spreken is toch maar ...

    (beetje stoken, neem het sportief op )

  9. Likes Stormrider liked this post
  10. #7
    Supporting Member DUI's Avatar
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Germany
    Posts
    1,463
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum

    Quote Originally Posted by Stormrider View Post
    dui ben jij nederlander????Ik ben wel iets verbaasd.
    Ik heb alleen maar voor drie jaren in Nederland gewerkt. Maar ik hoor nog steeds graag mensen Nederlands praten. Een leuke taal, leuke mensen!

  11. #8
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.Soms is het toch makk

    @ xvii-Dietrich

    klu-pete komt vanzelf wel en evt andere.Ik denk dat de meeste het gewoon nog niet door hebben omdat ze natuurlijk niet verwachten dat er ineens een nederlands stukje forum is.


    @ Eyesore

    misschien praten wij iets anders dan jullie onder de maas en de schelde????? Dan zou je dat dialect van mijn plaatsje eens moeten horen, je waant je op een compleet andere planeet
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  12. #9
    Veteran Combat pilot klu.peete's Avatar
    Join Date
    Nov 2014
    Posts
    311
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.Soms is het toch makk

    Quote Originally Posted by xvii-Dietrich View Post
    Ik ook niet!

    Nu waar is Klu.Peete?
    Hier ben ik !! Heet nu geen klu meer omdat wij geen eigen squodron meer hebben!!

    Heet nu dus 5./JG26 Peete

    Maar Nederlands als Hell,, lol

    Groetjes Peete

  13. Likes Stormrider liked this post
  14. #10
    Veteran Combat pilot klu.peete's Avatar
    Join Date
    Nov 2014
    Posts
    311
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Mooi zo goed gedaan !! Storm Rider,

    Misschien komt het nog eens tot een echt Nederlands Squodron hier,
    RAF 322 of zo,

    Heel veel fun jongens in clifs !!! Hoop dat ik jullie namen onthoud, :-{

    greets Peete Nu 5./JG26 Peete

  15. Likes Stormrider liked this post
  16. #11
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Quote Originally Posted by klu.peete View Post
    Mooi zo goed gedaan !! Storm Rider,

    Misschien komt het nog eens tot een echt Nederlands Squodron hier,
    RAF 322 of zo,

    Heel veel fun jongens in clifs !!! Hoop dat ik jullie namen onthoud, :-{

    greets Peete Nu 5./JG26 Peete
    Hoi Peete,
    Namen onthouden?Ik zal je eerlijk vertellen ik ben daar ook niet zo best in.Maar een eigen Nederlands squadron oprichten???Dat zou ik wel gaaf vinden.IK heb helaas zelf veelste weinig tijd om online te vliegen.Maar een mens moet ook dromen blijven houden, zeg nooit nooit.
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  17. #12
    Veteran Combat pilot 5./JG26_Peete's Avatar
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    almere netherlands
    Posts
    396
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Ik kom uit cfs1 en daar had ik mijn sq KLu vandaar de naam. Ik was de oprichter ervan. Aangezien ik wel met wing man wil vliegen ben ik bij JG 26 gegaan.

  18. Likes Stormrider liked this post
  19. #13
    Student Pilot
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Belgium
    Posts
    10
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    21.70 MB

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.Soms is het toch makk

    Quote Originally Posted by Stormrider View Post


    @ Eyesore

    misschien praten wij iets anders dan jullie onder de maas en de schelde????? Dan zou je dat dialect van mijn plaatsje eens moeten horen, je waant je op een compleet andere planeet
    Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen nederlanders, jullie kunnen er ook niets aan doen

    Ik vind dat dialecten (en plaatselijke gebruiken) moeten bliiven bestaan, westvlamingen die limburgers nauwelijks begrijpen en omgekeerd, etc.
    Ik gebruik gewoon m'n eigen spreektaal, geen AN (af en toe moet je je wat aanpassen natuurlijk, ik werk zowat over gans Vlaanderen en ben soms zelf onbegrijpbaar ).
    Aan een toog ergens staan lullen en nieuwe woorden leren is net plezant.
    Mijn dorp is beter dan het jouwe
    Garçon! Nog twee pintjes!
    Dienen Hollander hier denkt echt dat Heineken het beste bier ter wereld is?!
    Het is hoog tijd om hem wat cultuur bij te brengen!

  20. Likes Stormrider liked this post
  21. #14
    Veteran Combat pilot 5./JG26_Peete's Avatar
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    almere netherlands
    Posts
    396
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Amstel Radler das pas lekker man... vooal in de zomer.. ja das goeie dorstlessende pils...

  22. #15
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.Soms is het toch makk

    Quote Originally Posted by Eyesore View Post
    Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen nederlanders, jullie kunnen er ook niets aan doen

    Ik vind dat dialecten (en plaatselijke gebruiken) moeten bliiven bestaan, westvlamingen die limburgers nauwelijks begrijpen en omgekeerd, etc.
    Ik gebruik gewoon m'n eigen spreektaal, geen AN (af en toe moet je je wat aanpassen natuurlijk, ik werk zowat over gans Vlaanderen en ben soms zelf onbegrijpbaar ).
    Aan een toog ergens staan lullen en nieuwe woorden leren is net plezant.
    Mijn dorp is beter dan het jouwe
    Garçon! Nog twee pintjes!
    Dienen Hollander hier denkt echt dat Heineken het beste bier ter wereld is?!
    Het is hoog tijd om hem wat cultuur bij te brengen!
    Ik woon in een dorpje en ik ben het wel met je eens dat dialecten en plaatselijke gebruiken moeten blijven bestaan.Het heeft gewoon wel wat, dat ons kent ons in een dorp.In mijn dorp hebben we zelfs een belgenbuurt.Alle straten
    daar hebben belgische namen.In de periode 1914-1918 heeft daar een vluchtelingenkamp gestaan voor belgen op de vlucht voor het oorlogsgeweld.Ter nagedachtenis daaraan hebben ze dat dus gedaan.
    Taal problemen ken ik wel van mijn werk.Maar met een beetje moeite en wederzijds respect kom ik een eind.En hier op dit forum is dat denk ik net zo.We spreken niet allemaal dezelfde taal maar zijn wel allemaal mensen die hier voor hun plezier komen.

    Heineken het best bier???????? Niet voor mij, ik vind het maar chemische troep.Ik ben zelf niet zo'n bier drinker, maar als ik bier drink, dan het liefst een Hertog-Jan.Maar dat cultuur bij brengen??? 25 April ga ik naar Ieper, welk bier raad jij aan dan?Proberen kan ik het altijd.
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  23. #16
    Veteran Combat pilot 5./JG26_Peete's Avatar
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    almere netherlands
    Posts
    396
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Lijpo bier... !!

  24. #17
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Quote Originally Posted by 5./JG26_Peete View Post
    Lijpo bier... !!
    Lijpo bier??????Daar heb ik nog nooit van gehoord
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  25. #18
    Supporting Member Black034's Avatar
    Join Date
    Oct 2014
    Location
    Netherlands
    Posts
    283
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Bier is voor boeren

    Waar is de wijn?
    Turncoat #1

  26. #19
    Veteran Combat pilot 5./JG26_Peete's Avatar
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    almere netherlands
    Posts
    396
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Hij leeft weer ... black.. mooi zo..

  27. #20
    Student Pilot
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Belgium
    Posts
    10
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    21.70 MB

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    In de buurt van Ieper kan je mss een 'Westfleteren' proberen. Trappist die de beste in de wereld zou moeten zijn, beperkte oplage dus niet overal en altijd te vinden.
    Er zijn gewoon zoveel verschillende soorten, en vandaag heb je mss zin in Kriek, morgen in LaChouffe, en overmorgen in Duvel. Enkele weken geleden heb ik 'Troubadour' gedronken, wellicht het lekkerste bier dat ik in jaren geproefd heb (wederom niet overal te vinden). Sommige bieren vind ik gewoon niet lekker.

    Smaken verschillen. Je vindt lekker wat je lekker vindt en je hebt nog gelijk ook, iemand anders kan dat voor jou niet bepalen.

    Gewoonlijk probeer ik dingen te eten en drinken die van de streek zijn, 'do as the locals do'. In Noorwegen zal dat meer vis zijn of het fruit dat overal langs de weg verkocht wordt; in Ijsland eet ik dan wel eens walvis (Yup, I don't care, plaatselijk gebruik is plaatselijk gebruik, wat niet belet dat er gerust een quota mag op staan. De locals eten bvb maar 1 of 2 keer per jaar walvis), schaapskop op de Faroër; In Azië eet ik insecten en hond en kat; in Bulgarije drink ik die huisgestookte sterke drank en hoop er niet blind van te worden, koop gekookte maiskolven, op restaurant daar wijs ik gewoon op de kaart wat ik wil, 'k zie dan wel wat het eigenlijk is als ze het voor m'n neus zetten :-D; in Nederland haal ik een kroket uit de muur :-p nadat ik nog eens een 'pretsigaret' heb gerookt en in Frankrijk eet ik escargots, in Bretagne schaaldieren; in Schotland eet ik haggis (fantastisch is dat!) en in Engeland zo'n overdadig ontbijt ... wat soms wel eens misvalt na een nachtje guinnes. Enzovoort en zo verder.
    'k zoek de kleine restaurantjes waar de vis af het vlees elke dag vers binnenkomt, waar geen honderden toeristen per dag binnenlopen maar waar de 'locals' gaan eten of je zorgt dat je uitgenodigd wordt.
    Wildseizoen is mijn favoriet.
    'k zal maar niet beginnen over wat ik denk over fast-food

    Verder heb ik 48 soorten whisky staan (single malt (de Islays bekoren me het meest (turf, rook, scherp, zee), blended is om saus mee te maken of om in cola te kappen, sorry Jack Daniels is echt niet te drinken ) en probeer elke keer als ik iets op de kaart zie dat ik nog niet gedronken of gegeten heb te proeven.

    Het is leuk een bourgondiër te zijn :-D

  28. Likes Stormrider liked this post
  29. #21
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Hoi Peete ,
    ik vraag me ineens iets af, een tijdje geleden sloot jouw pc soms spontaan af(toch?).Heb je daar nog steeds last van of wat was de oplossing?
    En misschien ook interessant voor je(me109 in Nederland): https://vliegendmuseumseppe.files.wo...older_2013.pdf

    Eyesore,
    ik zal je eerlijk bekennen, van de hoeveelheid alcoholische dranken die ik drink in een jaar word jij in in een dag nog niet dronken van.En dat is niet omdat ik denk dat jij er goed tegen kan
    48 soorten whiskey?Ik word al dronken als ik er aan denk.Dat eten en drinken moet ik altijd wel een beetje mee opletten, niet te scherp, niet te vet, ik heb helaas wel wat ongemakken met mijn spijsverteringssysteem.
    Goh zo leer je elkaar nog eens een beetje(heeeel klein beetje) kennen.
    Last edited by Stormrider; Mar-19-2015 at 17:11.
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  30. #22
    Veteran Combat pilot 5./JG26_Peete's Avatar
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    almere netherlands
    Posts
    396
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Doet hij nog steeds iets minder vaak.. maar we gaan de bios updaten. Dat schijnt te helpen. Het is nu natuurlijk een pc die samen gestelt is uit allerlij componenten. En misschien herkent hij bepaalde dingen nu niet of interpreteert het fout. .. beetje zoals een apenkop op een paard zetten. Dus nog geen tijd voor gehad. Wordt vervolgt.
    Last edited by 5./JG26_Peete; Apr-03-2015 at 20:19.

  31. #23
    Student Pilot
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Belgium
    Posts
    10
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    21.70 MB

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Hahaha, de zuipjaren zijn al een tijdje voorbij Je blijft niet altijd 18!
    Tegenwoordig 'degusteer' ik Het is maar welke uitleg je er aan geeft :-p

    Drinken is meestal met vrienden en sterke drank doorgaans enkel als het koud is.
    De kermis is de geseling achteraf niet meer waard ...

    En die 48 soorten zijn verzameld over een tiental jaren, dus dat valt wel mee, gewoon donker en koel bewaren (de lege probeer ik wel terug te kopen, sommige zijn wat duurder en worden enkel gedronken bij bijzondere gelegenheden)

    Jammer dat je zelf moet opletten ... af en toe moet je maar denken dat een mens maar één keer leeft

  32. #24
    Veteran Combat pilot 5./JG26_Peete's Avatar
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    almere netherlands
    Posts
    396
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Ik snap niet dat dat sticky er nu altijd bij moet bij Amsterdam... ik rook niet heb ook nooit gerookt en heb een hekel aan elke vorm van verslaving... jammer dat ik elke keer weer hoor ..oo amsterdam ..city of pot.. ppfffff.....

  33. #25
    Veteran Combat pilot 5./JG26_Peete's Avatar
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    almere netherlands
    Posts
    396
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Bedankt stormrider voor de tip.. wist niet dat wr een 109 in Nederland was !! Ga er zeker ff heen !!! Kan ik mooi vergelijken of mijn cockpit een beetje klopt.. !!

  34. #26
    Student Pilot
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Belgium
    Posts
    10
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    21.70 MB

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Lol, verslaving! Het is niet dat ik wekelijks in Nederland kom.

    Na een dagje wandelen en musea en een copieuze maaltijd kan ik het wel smaken, daarna lekker gezellig op een terrasje met zicht op het water lekker zitten keuvelen onder het genot van een fris pintje en eventueel een lekkere plaatselijke griet (gewoon om m'n vriendin dan wat op te winden ). Zo hou ik wel van deze 'verslaving'
    Een mens mag ook niet vergeten om jong te blijven en af en toe mss wat 'stomme' dingen doen.
    Maar mss heb je wel een punt ... mss is het toch tijd om dat museabezoek toch wat terug te schroeven ... al komen we dan wel meer winkels tegen ... wat dan weer niet zo goed is voor m'n portefeuille ... keuzeskeuzeskeuzes ...

    No worries, er zijn nog redenen genoeg om onze noorderburen een bezoekje te brengen

  35. #27
    Veteran Combat pilot 5./JG26_Peete's Avatar
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    almere netherlands
    Posts
    396
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Dankzij Stormrider die mij op het spoor zette v de 109 in seppe.. heb ik een afspraak met het museum gemaakt. Ga foto's en maten nemen van de 109. How cool is dat.. tevens komt misschien de eigenaar die ik dan zal intervieuwen.

  36. Likes Stormrider liked this post
  37. #28
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Quote Originally Posted by 5./JG26_Peete View Post
    Dankzij Stormrider die mij op het spoor zette v de 109 in seppe.. heb ik een afspraak met het museum gemaakt. Ga foto's en maten nemen van de 109. How cool is dat.. tevens komt misschien de eigenaar die ik dan zal intervieuwen.
    Ik ben benieuwd.We krijgen natuurlijk (ook in het nederlands) een uitgebreid verslag van je bezoek?Het is vooral speciaal als je echt details van dichtbij mag fotograferen.Veel museums staan dat namelijk niet toe omdat ze bang zijn voor diefstal.
    Ikzelf heb een echte (meerdere zelfs) me-109 gezien toen ik in het KENT BATTLE OF BRITAIN MUSEUM was vorig jaar.Ik was vooral verbaasd dat er een bordje bij 1 van de me-109's stond dat ze geen naafkanon hadden zoals vaak beweerd wordt.Of ze bedoelde dat dit type er geen had of geen enkel type weet ik niet.Het was een heel verhaal in het engels met weinig nederlandse woorden.Normaal maak ik foto's van teksten zodat ik het rustig na kan lezen maar dat mocht dus niet.Ik vond het in iedergeval een machtig mooie ervaring om echt me-109's te zien.Ik ga zeker ook eens kijken in Seppe.
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  38. #29
    Veteran Combat pilot 5./JG26_Peete's Avatar
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    almere netherlands
    Posts
    396
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    Inderdaad de bf109e. Had geen naaf kanon. Maar 2 konnen 20mm in de vleugels en 2 mitrailleurs boven op de neus. Latere versies kregen het kanon in de neus door de krukas van de motor. Maar hadden weer geen vleugel kanonen.. etc.. men speelde namelijk nogal met het gewicht... als je alles er maar op zet word het een vliegende baksteen. Degene in seppe (ik mag er bij en in kijken) is een g5 en heeft dus neus kanon. Greet peete. Zal nederlands verslag ook maken.

  39. #30
    Veteran Combat pilot 5./JG26_Peete's Avatar
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    almere netherlands
    Posts
    396
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Ons eigen stukje Nederlands "grondgebied" op het ATAG forum.

    uploadfromtaptalk1427376427024.jpg

    Ben er geweest gister.. eigenaar was er helaas niet. Ga zo nog even het verhaal er bij zetten.. was wel gaaf hoor zo een oude kist.. te zien..

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •