Results 1 to 3 of 3

Thread: overstappen van Amd cpu naar Intel cpu????

  1. #1
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    overstappen van Amd cpu naar Intel cpu????

    Toen ik begon met Clod had ik een ati radeon HD5850 1GB.Deze heb ik daarna gewisseld voor een ati radeon HD6950 2GB en later een crossfire opstelling van 2 ati radeon HD6959 2GB.Die crossfire setup gaf mij een goede gameplay.Dit alles ging alleen gepaard met verschrikkelijk veel warmte en ventilator geluid.
    Eind 2014 heb ik dan dat crossfire warmtekanon ingeruild voor een Asus Strix980 oc 4GB.Wat fps betreft is er niet zo'n groot verschil tussen die twee( door v-sync max 60fps), maar het beeld is wel anders, mooier.De rivieren, tja het lijkt nu echt of er water door stroomt.
    Maar wat ik mij nu afvraag is dit, een nvidia kaart geeft een mooier beeld met Clod dan een ati kaart.Zou er ook een verschil zijn als je overstapt van een Amd cpu naar een Intel cpu?Is er iemand die dat gedaan heeft?
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  2. #2
    Student Pilot
    Join Date
    Apr 2015
    Posts
    1
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    92.3 KB

    Re: overstappen van Amd cpu naar Intel cpu????

    Hoi!

    Mijn eerste post op Atag.

    Als antwoord op jouw vraag Intel vs AMD cpu: ik heb voor het 1.JaVA squad heel wat systemen gemaakt.
    Sommige kozen Intel, anderen - de meeste- kozen voor AMD.
    Over het algemeen lijkt een vroege I5 of I7 wat meer fps te produceren t.o.v. de eerste PhenomII en datzelfde geldt voor een latere I7 t.o.v. de latere Bulldozer serie.
    Dus als je iets meer fps wilt moet je een Intel overwegen. (vergelijk eerst eens de prijzen)

    Maar als het je om grafische kwaliteiten gaat kun je net zo goed je FX8350 houden, je schiet er niets mee op om van cpu te wisselen. Jouw FX8350 is echt geen bottleneck in CoD. Het gaat om de kaart.

    Grappig dat je vindt dat Nvidia mooiere plaatjes maakt dan een Radeon. Ikzelf ben overtuigd van het tegenovergestelde! Ik had een Radeon 5970 toen CoD uitkwam, met een Phenom (de Barcelona core)
    Ik vond het er prachtig uitzien maar had een wat hoekige en stroperige gameplay. Toen had ik nog niet door dat het niet mijn PC was, maar de miserabele code van CoD zelf.
    Na de eerste patches van Team Daidalos ging het een stuk beter. Ik was intussen wel geswitcht naar een Bulldozer 8130 met een Nvidia Gtx 670 (4gb uitvoering) en die heb ik nog steeds.

    Toevallig vorige week kreeg ik een tip om InjectFX eens toe te passen. Nou dat was geweldig! Ik ervaar de plaatjes als adembenemend en de gameplay werd nog wat soepeler.
    Dik en dik tevreden hier met mijn (al bijna 4 jaar oude) systeem en ik durf nog te stellen: had ik mijn oude Radeon 5970 nog gehad, was het NOG mooier geweest.

    Maar..da's subjectief hè..

    groeten

  3. #3
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: overstappen van Amd cpu naar Intel cpu????

    Hoi jojoshooter,
    Bij alle kaarten, HD Radeon5858 1GB, crossfire HD Radeon 6950 2GB, HD Radeon 7990 3GB(leende ik)die ik geprobeerd heb van Ati had ik zo'n witte lijn in Clod.Ik stoorde mij daar nooit aan, want ik wist niet beter.Ik weet trouwens ook niet of dat iets is wat meegekomen is met de TF-mods.Het water in de riviertjes is met mijn nvidia-kaart egaal van kleur, bij mijn ati-kaarten was het altijd een soort van schittering wat je zag.Ik denk zelf ook dat het heeeel erg persoonlijk is wat je mooi vindt.Ik zelf ben kleurenblind en heb ook niet de meest fantastische monitor, dat zal ook wel meespelen.
    Dank voor je antwoord, dan houd ik voorlopig gewoon mijn amd mobo met fx8350.Ik hoef geen 120+ fps omdat ik toch v-sync gebruik.

    Stormrider
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •