Results 1 to 8 of 8

Thread: hallo nieuwe piloot meld zich

  1. #1
    Student Pilot
    Join Date
    Aug 2015
    Posts
    4
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    hallo nieuwe piloot meld zich

    Hallo allemaal, heb net clod gekocht op steam, ben benieuwd hoe de TF patch zal zijn. ziet er in ieder geval goed uit.

  2. #2
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: hallo nieuwe piloot meld zich

    Welkom dahunn

    Zoals je mischien wel weet is bij Clod al vrij snel na het uitkomen de ondersteuning van het spel gestopt.Teamfusion heeft dit opgepikt en heeft de nodige dingen al verbeterd in het spel.TeamFusion is een groep mensen die dit onbetaald en geheel vrijwillig doet.Omdat ze dit in hun eigen tijd doen duurt het soms wel lang voor issues worden opgelost.Tot nu hebben ze echt super werk afgeleverd en van Clod echt de mooiste flightsim ooit gemaakt.Heb je die TF-patches nodig??Ik kan alleen maar JA zeggen, het zorgt er oa voor dat het spel vloeiend loopt, online vliegen op de Atag-server en veel dingen die niet klopten in de bediening van vliegtuigen of hoe ze reageerden.
    Voor je die patches gaat installeren raad ik je wel aan om the beginners guide van Lewis te lezen.
    Mocht je win8 of 8.1 hebben, dan kan je Clod wel installeren maar niet spelen zonder een tooltje "Cloder"genaamd.De TF- patches hebben dit ook opgelost.
    http://theairtacticalassaultgroup.co...t=5058&p=52711

    Ik wens je veel plezier(zal je zeker krijgen) aan Clod!!
    Mocht je vragen of problemen hebben, op dit forum helpen we je graag

    Stormrider
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  3. #3
    Supporting Member Black034's Avatar
    Join Date
    Oct 2014
    Location
    Netherlands
    Posts
    283
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: hallo nieuwe piloot meld zich

    Welkom
    Turncoat #1

  4. #4
    Student Pilot
    Join Date
    Aug 2015
    Posts
    4
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: hallo nieuwe piloot meld zich

    Quote Originally Posted by Stormrider View Post
    Welkom dahunn

    Zoals je mischien wel weet is bij Clod al vrij snel na het uitkomen de ondersteuning van het spel gestopt.Teamfusion heeft dit opgepikt en heeft de nodige dingen al verbeterd in het spel.TeamFusion is een groep mensen die dit onbetaald en geheel vrijwillig doet.Omdat ze dit in hun eigen tijd doen duurt het soms wel lang voor issues worden opgelost.Tot nu hebben ze echt super werk afgeleverd en van Clod echt de mooiste flightsim ooit gemaakt.Heb je die TF-patches nodig??Ik kan alleen maar JA zeggen, het zorgt er oa voor dat het spel vloeiend loopt, online vliegen op de Atag-server en veel dingen die niet klopten in de bediening van vliegtuigen of hoe ze reageerden.
    Voor je die patches gaat installeren raad ik je wel aan om the beginners guide van Lewis te lezen.
    Mocht je win8 of 8.1 hebben, dan kan je Clod wel installeren maar niet spelen zonder een tooltje "Cloder"genaamd.De TF- patches hebben dit ook opgelost.
    http://theairtacticalassaultgroup.co...t=5058&p=52711

    Ik wens je veel plezier(zal je zeker krijgen) aan Clod!!
    Mocht je vragen of problemen hebben, op dit forum helpen we je graag

    Stormrider

    bedankt voor de reply, ik heb de ontwikkelingen gevolgd sinds de productie van dit spel/sim, was beetje teleurgesteld van de bugs en het werd afgeraden om deze dan ook te kopen. Zag laatst op you tube een filmpje van dit spel en dat het met TF mod goed te spelen was. dus maar even proberen. 10euro op steam, is ook niet echt heel erg duur

    ik run het spel op win10 moet ik dan ook nog een patch downloaden? of is de tf patches genoeg.

  5. #5
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: hallo nieuwe piloot meld zich

    Ik kon de originele steam versie van clod wel installeren maar niet opstarten.Er word aangeraden om altijd na het installeren 1 keer een missie in Clod voor korte tijd te doen.Maar dat lukte mij dus niet zonder "Cloder".Veel mensen hebben ook problemen gehad doordat ze verzuimden om missie te doen na het installeren van de patches en de cache map te legen.vandaar dat ik er voor koos om het met Cloader te doen.Er zijn nog wel een paar dingen wat je eigenlijk (=mijn persoonlijke mening) beter kan doen is dus Clod zonder patches een keer spelen en de de bewapening/convergentie van vliegtuigen aanpassen.En waarom??Er moet een user.ini file aangemaakt worden(gebeurt automatisch dan) welke je kan bewerken met een programmaatje wat is geschreven door iemand op dit forum.Als je de bewapening in Clod wil aanpassen zal je wel zien dat het niet altijd even makkelijk gaat
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  6. #6
    Student Pilot
    Join Date
    Aug 2015
    Posts
    4
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: hallo nieuwe piloot meld zich

    ok steam versie geïnstalleerd en de mods ook, alles ging goed, game doet het goed, ziet er mooi uit.

    Het viel me op dat de gebouwen plots in het zicht verschijnen (popup) heb de gfx eigenschappen op max. Zijn er nog cfg files die je kan aanpassen?
    en op resolutie 5760x1080 [3 schermen] past het scherm niet volledig. sommige menu items vallen van het scherm af.

    force feedback lijkt het pas te doen als ik het vliegtuig eerst laat stallen. Zonder het vliegtuig eerst te laten stallen heb ik geen force feedback....

  7. #7
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: hallo nieuwe piloot meld zich

    Dat pop-uppen van wolken wordt wel beschreven ergens op dit forum hoe je dat kan oplossen.Wat je kan doen is kijken in: documenten--->1C softclub-->il-2 sturmovik cliffs of dover-mod. Daar staan een aantal .ini files.In de conf.ini die je daar vindt zie ergens [core] staan en daar onder "VisibilityDistance= 3".
    als je dat getal verhoogt zal je verder kijken, wat het maximale is weet ik zo niet.Er werd ook gezegt dat je nog een conf.ini file moet aanpassen, C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover (daar staat hij bij mij)
    Misschien dat er voor jouw force feedback ook wel iets staat in die ini files, ik weet daar helaas geen oplossing voor.

    Dat buiten beeld vallen van menus........
    Is dit probleem er alleen bij Clod?Soms zit er op je monitor nog een functie dat je het beeld iets kan verplaatsen/vergroten/verkleinen.
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  8. #8
    Student Pilot
    Join Date
    Aug 2015
    Posts
    4
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: hallo nieuwe piloot meld zich

    thx voor de reply,

    de monitor probleem komt all een bij clod voor ja.
    was snel aan het kijken naar hoe de game er uit zag....op 1920x1080 warkt het prima.... misschien, wat beter in de opties kijken.....

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •