Results 1 to 7 of 7

Thread: Eindelijk de overstap van IL2 1946 gemaakt

  1. #1
    Student Pilot
    Join Date
    Oct 2015
    Posts
    1
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    46.2 KB

    Eindelijk de overstap van IL2 1946 gemaakt

    Na heel veel jaren plezier in de IL2 series ben ik lang blijven hangen op 1946. Zoveel verschillende theaters en vliegtuigen, Cliffs of Dover kwam een beetje benauwend over, en toen ik ook nog las dat er bugs in het spel zaten..
    Maar ik heb nu zoveel positieve geluiden gehoord, en de filmpjes/plaatjes zien er zo mooi uit, dat ik nu toch de overstap gemaakt heb. Ik zal de Pacific wel missen, maar waarschijnlijk niet te lang.
    Enfin, eerst maar eens patchen en de juiste instellingen uitvogelen (Ati kaart: altijd gepuzzel met IL2), daarna is het tijd dogfights. Ben benieuwd of de verschillen met de oude IL2 op full real echt zo groot zijn.

  2. Likes rowns, Atreides liked this post
  3. #2
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: Eindelijk de overstap van IL2 1946 gemaakt

    Welkom panzerkeil op het Atag-forum.
    Il 2 1946 vergelijken met Clod is een beetje appels met peren vergelijken.Il2 1946 verscheen in 2003(geloof ik) en Clod is van 2011.Grafisch is er een dag en nacht verschil, Clod stelt veel hogere eisen aan je hardware.Il2 1946 geeft je wel de mogelijkheid om met verschrikkelijk veel types vliegtuigen te vliegen en met Clod heb je er maar een paar, wat dat aan gaat wint Il 1946 het het met gemak van Clod maar als je dan kijkt hoe het er grafisch uitziet...........Dit is natuurlijk een heel persoonlijk iets maar als je 1x Clod gevlogen hebt in Clod valt grafisch gezien Il 1946 erg tegen en gaat toch je voorkeur uit naar Clod.Ondanks het minder aantal types vliegtuigen en scenario's.
    TeamFusion is een groep mensen die geheel vrijwillig naast hun normale leven Clod hebben verbeterd met hun mods/patches.Op dit moment zijn ze bezig met TF 5.0 en komen er meer vliegtuigen en een nieuw scenario.We hebben dan dus niet meer alleen the Battle of Brittain.Wanneer deze mod released wordt is nog niet bekend.
    Grafischekaart en Clod, Ati of Nvidia? Ati heeft die witte lijn en bij Nvidia waren er problemen met win8.1 met online spelen.Ik denk dat als je een nieuwe kaart wil kopen je voor Clod het beste een nvidia kaart kan kopen met minimaal 2GB.Wil je het grafisch op zijn mooist hebben dan een kaart met minimaal 4GB.
    Lees vooral eerst de beginner guide van Lewis http://theairtacticalassaultgroup.co...play.php?f=109 en mocht je tegen problemen aanlopen met iets, wellicht staat de oplossing al op de forum en anders we helpen je graag

    Stormrider
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  4. #3
    Novice Pilot
    Join Date
    Sep 2015
    Posts
    84
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    3.21 MB

    Re: Eindelijk de overstap van IL2 1946 gemaakt

    Hej Panzerkeil,

    Welkom op de ATAG forums, ik speel nu al een maand of twee Clod, en multiplayer is harstikke fantastisch. Ik heb leren vliegen van iemand die op steam aanbood om leraar tezijn. In het begin was het best wel moeilijk maar nu gaat het al veel beter. Ik hoop dat je ook iemand kan vinden anders kan je altijd mij vragen. Veel plezier en ik zie je misschien wel in de lucht.

  5. #4
    Supporting Member Atreides's Avatar
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    Northwestern Europe
    Posts
    329
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Smile Re: Eindelijk de overstap van IL2 1946 gemaakt

    Hoi Panzerkeil,

    Ja, de eerste maand na over te zijn gegaan van 1946 na ClOD in 2011 was het wennen, zeker omdat MP toen extreem grote problemen had. Toch had ClOD iets wat velen ondanks de problemen bij ClOD deed blijven. Toen ik afgelopen jaar (dus na lange tijd met alle TF-patches te hebben gevlogen) weer eens 1946 installeerde, viel me op hoe cartooney dat eigenlijk is. Het spel 1946 was geweldig voor zijn tijd maar als je ClOD een kans geeft kan je snel niet meer terug.

    Atreides.

  6. #5
    Veteran Combat pilot klu.peete's Avatar
    Join Date
    Nov 2014
    Posts
    311
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Eindelijk de overstap van IL2 1946 gemaakt

    Ook Nederlander. .. vlieg nu met 5th jg mee .. als 5/jg.26-peete

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk

  7. #6
    Student Pilot
    Join Date
    Nov 2016
    Posts
    1
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    170.85 MB

    Re: Eindelijk de overstap van IL2 1946 gemaakt

    ben benieuwd hoe anders clod is tov 1946, ik hoop dat clod me net zo kan bekoren

  8. #7
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: Eindelijk de overstap van IL2 1946 gemaakt

    Quote Originally Posted by putzak View Post
    ben benieuwd hoe anders clod is tov 1946, ik hoop dat clod me net zo kan bekoren
    Ik verwacht van wel, maar geen appels met peren vergelijken.Ze hebben beiden hun goede en slechtere punten wat natuurlijk wel heel persoonlijk is en hoe je het zelf ervaart.Il2 1946 is natuurlijk wat ouder en grafisch minder mooi maar wel veel meer type vliegtuigen en natuurlijk nog steeds een top sim.Ik wens je in ieder geval veel plezier met Clod.
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •