Results 1 to 5 of 5

Thread: Blauwachtig scherm na spawnen en dan crash to desktop

  1. #1
    Student Pilot
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Belgium
    Posts
    3
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Blauwachtig scherm na spawnen en dan crash to desktop

    Hallo allemaal

    Ik heb een paar dagen geleden CLOD gekocht maar elke keer als ik spawn, maakt niet uit in SP of MP, en probeer rond te kijken krijg ik een blauw scherm. Ik zie de chat nog als ik MP speel maar dat is alles en daarna crashed de game gewoon.
    Verschillende keren heb ik de game proberen de herinstalleren maar zonder succes, ik heb ook fixes gezocht en naar de mogelijke fixes gekeken op het forum zelfs maar ik vind geen oplossing.

    Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want ik ben ten einde raad.
    63950_screenshots_20170222160609_1.jpg

    Met vriendelijke groeten
    Wesley

  2. #2
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: Blauwachtig scherm na spawnen en dan crash to desktop

    Quote Originally Posted by WesleyW96 View Post
    Hallo allemaal

    Ik heb een paar dagen geleden CLOD gekocht maar elke keer als ik spawn, maakt niet uit in SP of MP, en probeer rond te kijken krijg ik een blauw scherm. Ik zie de chat nog als ik MP speel maar dat is alles en daarna crashed de game gewoon.
    Verschillende keren heb ik de game proberen de herinstalleren maar zonder succes, ik heb ook fixes gezocht en naar de mogelijke fixes gekeken op het forum zelfs maar ik vind geen oplossing.

    Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want ik ben ten einde raad.
    63950_screenshots_20170222160609_1.jpg

    Met vriendelijke groeten
    Wesley
    Hoi Wesley welkom op dit forum.
    Jammer dat je problemen hebt met Clod.Zou je misschien iets meer info kunnen geven over je pc?Ik zelf vind het het makkelijkste als mensen het als signature neer zetten.Iedereen die jouw post leest ziet meteen waar mee je werkt en kunnen soms dan ook eerder een oplossing geven.
    Vaak geeft overlay software dit probleem wat jij beschrijft.Een voorbeeld van overlay software is oa Raptr wat je als "kado"installatie bij AMD graka's krijgt en natuurlijk steam overlay welke je ook beter uit kan zetten.Heb je ook al geprobeerd om de cache van het spel te legen voor je gaat spelen?Zoals Lewis al beschrijft in zijn beginners guide.Clear you game cache regularly by deleting the folder 'cache'.The game will make a new folder when it is started. You will find the 'cache' folder here :
    Documents \ 1C SoftClub \ il-2 sturmovik cliffs of dover - MOD \ cache
    Deze map is er pas als je in Clod minimaal 1x een missie hebt gestart.

    mvgrt Stormrider
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  3. #3
    Student Pilot
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Belgium
    Posts
    3
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Blauwachtig scherm na spawnen en dan crash to desktop

    Quote Originally Posted by Stormrider View Post
    Hoi Wesley welkom op dit forum.
    Jammer dat je problemen hebt met Clod.Zou je misschien iets meer info kunnen geven over je pc?Ik zelf vind het het makkelijkste als mensen het als signature neer zetten.Iedereen die jouw post leest ziet meteen waar mee je werkt en kunnen soms dan ook eerder een oplossing geven.
    Vaak geeft overlay software dit probleem wat jij beschrijft.Een voorbeeld van overlay software is oa Raptr wat je als "kado"installatie bij AMD graka's krijgt en natuurlijk steam overlay welke je ook beter uit kan zetten.Heb je ook al geprobeerd om de cache van het spel te legen voor je gaat spelen?Zoals Lewis al beschrijft in zijn beginners guide.Clear you game cache regularly by deleting the folder 'cache'.The game will make a new folder when it is started. You will find the 'cache' folder here :
    Documents \ 1C SoftClub \ il-2 sturmovik cliffs of dover - MOD \ cache
    Deze map is er pas als je in Clod minimaal 1x een missie hebt gestart.

    mvgrt Stormrider
    Hey Stormrider

    Mijn cache heb ik ook al leeg gemaakt maar mijn steam overlay zal ik afzetten in deze game.
    Ik zal mijn pc ook in mijn signature zetten maar voor nu zal ik het hier even neerschrijven:
    Alienware
    Windows 8.1
    Nvidia GeForce 960
    Intel Core I7-4k series
    16gb RAM
    Ik gebruik een razer keyboard en muis
    Flight Stick: Thrustmaster T16000M FCS
    Throttle: Thrustmaster TWCS throttle

    Ik hoop dat dit genoeg info is anders zeg je maar wat ik nog moet toevoegen

    Met vriendelijke groeten
    Wesley

  4. #4
    Supporting Member Stormrider's Avatar
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    in the middle of the Netherlands
    Posts
    456
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    477.16 MB

    Re: Blauwachtig scherm na spawnen en dan crash to desktop

    gebruik je ir-tracking?
    Speel je nog andere spellen op je pc?
    Als idd zoals je afbeelding laat zien je een blauwe lucht ziet en je vliegtuig is ineens weg en dan crashed naar desktop denk ik aan een probleem met directx bestanden.
    Op de volgende locatie(als je de standaard install map gebruikt) C:\Users\jouw naam\Documents\1C SoftClub\il-2 sturmovik cliffs of dover - MOD zie je een bestand met de naam"conf"staan welke je kan openen met kladblok.Hierin staan bescghreven welke directx versie je spel wil gebruiken.
    Bij mij ziet dat er zo uit en nog een lap tekst.Maar het gaat dus om war er achter "render"staat.
    [window]
    DepthBits =24
    StencilBits=8
    DrawIfNotFocused=0
    SaveAspect=0
    Render=D3D10_0
    width=2560
    height=1440
    posLeft=0
    posTop=0
    ColourBits=32
    FullScreen=1
    ChangeScreenRes=1
    Frequency=144
    StereoMode=0

    Waar ik dan eigenlijk ook zou mee beginnen is er voor zorgen dat de directx bestanden 100% goed zijn door ze opnieuw te downloaden van de microsoft-site en installeren.
    Asus ROG STRIX Z370-F Gaming|Intel Core i7 8700K 4,4Ghz|NZXT Kraken x52 all-in-one liquid cooler|16GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 3000MHZ | ASUS ROG Strix RTX 2080 Super Gaming OC 8G|ASUS 27" Gaming Monitor ROG Swift PG278Q
    |Samsung M2 970 EVO Plus, 500 GB SSD |Antec High Current Pro 850WATT |VKB Gunfighter Mk.II with MCG Pro grip | Saitek X52 Pro Flight Throttle |VKB-Sim T-Rudder Pedals Mk.IV |BU0836A 12-Bit Joystick Controller|win10 64bit Home Edition|Opentrack-pointtracker/Facetracknoir EDTracker Pro wireless

  5. #5
    Student Pilot
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Belgium
    Posts
    3
    Post Thanks / Like
    Total Downloaded
    0

    Re: Blauwachtig scherm na spawnen en dan crash to desktop

    Quote Originally Posted by Stormrider View Post
    gebruik je ir-tracking?
    Speel je nog andere spellen op je pc?
    Als idd zoals je afbeelding laat zien je een blauwe lucht ziet en je vliegtuig is ineens weg en dan crashed naar desktop denk ik aan een probleem met directx bestanden.
    Op de volgende locatie(als je de standaard install map gebruikt) C:\Users\jouw naam\Documents\1C SoftClub\il-2 sturmovik cliffs of dover - MOD zie je een bestand met de naam"conf"staan welke je kan openen met kladblok.Hierin staan bescghreven welke directx versie je spel wil gebruiken.
    Bij mij ziet dat er zo uit en nog een lap tekst.Maar het gaat dus om war er achter "render"staat.
    [window]
    DepthBits =24
    StencilBits=8
    DrawIfNotFocused=0
    SaveAspect=0
    Render=D3D10_0
    width=2560
    height=1440
    posLeft=0
    posTop=0
    ColourBits=32
    FullScreen=1
    ChangeScreenRes=1
    Frequency=144
    StereoMode=0

    Waar ik dan eigenlijk ook zou mee beginnen is er voor zorgen dat de directx bestanden 100% goed zijn door ze opnieuw te downloaden van de microsoft-site en installeren.
    Hey Stormrider

    Ik gebruik geen trackIR en ik speel nog andere games op mijn pc maar daar heb ik geen problemen mee. Ik speel bijvoorbeeld: IL2 1946, IL2 BoS/BoM, total war, hearts of iron 4, enz.

    Mijn conf.ini toont me dit:
    [window]
    DepthBits =24
    StencilBits=8
    DrawIfNotFocused=0
    SaveAspect=0
    Render=D3D10_0
    width=1920
    height=1080
    posLeft=0
    posTop=0
    ColourBits=32
    FullScreen=1
    ChangeScreenRes=1
    Frequency=60
    StereoMode=0

    Ziet er vrij normaal uit denk ik, ik ga zeker directx opnieuw installeren zoals je hebt voorgesteld en dan zullen we wel zien.

    Met vriendelijke groeten
    Wesley

  6. Likes Stormrider liked this post

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •