Hallo allemaal!

Ik was jaren verslingerd aan Their Finest Hour: The Battle Of Britain uit 1990 ofzo en daarna European Air War. Nog wat uitstapjes gemaakt naar B17-G en Falcon 4.0 maar mijn voorkeur ging toch uit naar Battle of Britain of Normandy. Hoe dan ook net voor/na de opkomst van Il-2 heb ik mijn flight sim carrière in de wilgen gehangen inclusief de PC, Thrustmaster F16 HOTAS etc.

Al bladerend kwam ik toevallig op de Cliff of Dover Blitz Edition en toen begon het te kriebelen. Al lezend was echter weer snel terug in de Falcon 4.0 wereld, ingewikkelde patches, custom campaigns, skins, 1001 tweaks in diverse hw and gfx menu's en onduidelijke hw requirements. Zelfs de tutorial hier op het forum snap ik na 2 keer lezen nog niet.

Maar ok, ik wil volhouden en zou graag Cliffs of Dover spelen. Dat begint ermee dat ik een PC nodig heb. De vraag is dan wat voor hardware, waarbij ik me even beperkt tot een intel cpu en Nvidia grafische kaart. De harde schijf, joystick, intern geheugen etc is altijd te upgraden of aan te passen.

Voor de originele CloD (met team fusion patch 4.312 als die er nog is), welke cpu werkt dat het best? met veel cores? of hyperthreaded? of juist zo hoog mogelijke klokfrequentie? En hoeveel cores en frequentie dan? En de Blitz Edition (patch 4.5?) geldt dan hetzelfde? Idealiter vind ik een wat ouder game rig op marktplaats, ipv de hoofdprijs neer te leggen.

Bijvoorbeeld zoiets https://link.marktplaats.nl/m1240382041

Jullie hulp is van harte welkom!